Reklama

 

Reklama

  

 

 

 

 


TOP 10 - 2018

 1. L. Světinský   100b.

 1. P. Zeman  100b.

 2. L. Valdman   97b.

 3. O. Svoboda  90b.

 4. O. Michael  84b. 

 5. H. Rieger  80b. 

 5. R. Pecina 80b. 

 5. J. Sedlák 80b. 

 6. M. Křeček 78b. 

 7. J. Křeček 76b. 


Celkové bodování jednotlivých tříd

 

Vítězové skupin 2018

 
   
 SKUPINA A
 
 1.
L. Světinský
100b.
   2.
Otto Svoboda
90b.

3.
Oliver Michael
84b.

4.
Jiří Sedlák
80b.

4.
Robert Pecina
80b.
      SKUPINA B
 

1.
Pavel Zeman 100b.

2.
Lukáš Valdman
97b.

3.
Tomáš Beneš
72b.
    SKUPINA C
 
   1.
Martin Křeček
78b.
   2.
Jakub Křeček 76b.

3.
Jan Mareček
63b.
   4.
A. Krammer
62b.
    SKUPINA D
 

1.
Honza Rieger 80b.

2.
Petr Zelenka
72b.
   3.
J. Siegert
60b.
   4.
Günter Weiss
59b.
   5.
Pavel Machulda
56b.

Carbonia na Sárváru se šedesátkou jezdců

22.05.2018


Carbonia na Sárváru se šedesátkou jezdců

 


 

Poblíž maďarského oblíbeného lázeňského komplexu Sárvár se jel druhý letošní závod Carboniacupu, určeného jak závodním a sériovým vozům, tak i formulím a speciálům.

Na své si tak přišli amatérští jezdci, ale také ostřílení okruhový harcovníci. Po loňské premiéře se na tento pěkný a méně známý autodrom vydali znovu a celá šedesátka si to rozdala o body ve svých třídách, tak i body do celkového hodnocení sezóny. Okruh Pannoniaring vlastní i příjemné zázemí pro jezdce a snese srovnání s těmi lepšími autodromy po Evropě. Večer před probíhali tradičně administrační a technické přejímky jezdců a vozů. Ráno po rozpravě se mohlo začít trénovat. Vypsány byli v každé ze skupin A,B,C a D 3x trénink po 20minutách, 1x kvalifikace na 25min a závod na 20min.

Ve skupině A1 dojel osamocený Robert Pecina na Hondě, se šestnáctistovkami jinak nikdo nestartoval. Ve skupině A3 do 3000ccm měla nejen největší úmrtnost vozů, když někteří k závodu ani nevyjeli, ale také tři nováčky z Polska z Clubu Porsche 944. Nakonec zvítězil Polák A.Baczynski, před T.Sacinskim a Uwe Schäferem z Německa na BMW. Z našich dojel až čtvrtý Miroslav Látr s dalším vozem německé značky BMW. Ve skupině A4 do 3500ccm skončil nejvýše na bedně Otto Svoboda ze stáje Šenkýř Motorsport, před Martinem Šípkem a Michalem Vítkem s BMW GTR. Skupinu A5 ovládl Lubomír Světinský s Ferrari F430 a nad 5100ccm ve skupině A6 zase pro změnu Ferrari 550 Maranello Jiřího Sedláka.

 


 

Ve speciálně upravených vozech A8 do 3500ccm si vyjel všechny body Milan Valášek s Ginnetou G50 GTR. V A9, tedy té vůbec nejsilnější áčkové klasifikaci dominovaly vozy Porsche. Vyhrál Rakušan Michael Oliver s Porsche GT3, před krajanem Georgem Karnerem a bronz pobral Radek Hort. Libor Milota, ani Roman Kolařík se na bednu tentokrát nevešli, ale předváděli do posledního kola velmi těsné souboje. Nejrychlejší kolo zajel vítězný Michael Oliver a se svým Porsche GT3 pokořil časem 1,57.828s těsně dvě minuty.

Sériové vozy skupiny B ovládl nejrychlejším časem Lukáš Valdmann s BMW M3 a to 2,15.993s. Ve skupině do 2000ccm tedy B2 vyhrála japonská Mazda RX8 v rukou Pavla Zemana nad Subaru Impreza Miroslava Beera ze Slovenska. V B3 do 3000ccm si dojel pro zlatý věnec Zdeněk Čurda s BMW 330ci, před Ondřejem Krupkou na Mazdě RX8 a Tomášem Benešem na Alfě Romeo. Ten patří mezi vůbec nejčastěji startující jezdce Carboniacupu. Skupina B4-3500ccm patřila na Pannoniaringu Lukáši Valdmanovi na BMW, před Radkem Zimmerem s Lotusem Exige a Martinem Hanzlem s Hondou Civic.

 


 

Nejsilnější skupina B5 nad 3500ccm se stala kořistí Ondřeje Friče s Toyotou GT86, stříbrný věnec odvezl Miloš Merta se Subaru WRX Sti, třetí skončil Luboš Sázava s Porsche 911.

Toliko k cestovním vozům, pojďme se teď věnovat prototypům a formulovým vozidlům skupin C+D. Prototypů a Caterhamů se sešlo celkem třináct a osm formulových monopostů. Skupinu C1 do 1400ccm vyhrál Rakušan Friedrich Franz na Pacemakeru K4, který vzdáleně připomíná rychlé supercarty z mistrovství Evropy. Jeho krajan Gottfried Hatz s dalším Pacemakerem do závodu neodstartoval. V C2 nad 1400ccm dominoval další Rakušan Andreas Krammer s Caterhamem Magabusa, za svá záda tak ukryl Milana Svobodu s prototypem Norma M20F i Němce Volkera Heinkeho s Radicalem SR3.

 

 

 

Caterhamy do 1600ccm tedy C3 ovládl Michal Vítek, před Jakubem Kirchnerem a Tomášem Frankem. V C4 nad 1600 pak pobral zlato Rakušan Bernhard Kranzlmüller, před Jakubem a Martinem Křečkovými.

Formulí se sešlo zde jen osm, ale žádná ořezávátka. Nejrychleji jak ve skupině D1 pro motocyklové motory do 1400ccm zajel loňský celkový vítěz Carboniacupu Honza Rieger s formulí Gloria C8F, před Bulharem M.Petkovem na Van Diemen RF02 z ChabrMotorsportu, do 1400ccm ve třídě s automobilovými motory D2 zde vyhrál nováček Tobias Möhring s formulí König před krajanem z Německa Peterem Benzem na MT77 a v šestnáctistovkách dojela osamocená Němka Jeanette Siegert taktéž na MT77. Nejsilnější vozy formule Renault, neboli dvoulitry v D4 sice nebyly nejrychlejšími, ale od vítězného Güntera Weisse z Německa dělilo od druhého Petra Zelenky z týmu HKC Racing - Lutopol jen méně jak 4s. Třetí místo pak odvezl z Pannoniaringu další Němec Matthias Stark.

 

 


 

Další zastávkou v kalendáři bude pro jezdce okruh F1, tedy další a poslední zastávka v Maďarsku. Hungaroring patří mezi oblíbené destinace, tak 11.6. zase s Carboniacupem 2018 nashledanou.


Vláďa rožánek a PET

Carboniacupteam 2018