Reklama

    

         

 

Okruhy

  

TOP 10 - 2024

1. 

2. 

3. 

4. 

5.  

6. 

7. 

8. 

9.

10. 

Celkové bodování jednotlivých tříd

 

Vítězové skupin

 
       
   
SKUPINA A
 
1.
 
   
2.
     
3.
     
       
      SKUPINA B
   
1.
 
   
2.
 
   
3.
 
   
       
    SKUPINA C
 
1.
 
   
2.
 
   
3.
 
   
       
    SKUPINA D
 
1.
     
2.
 
   
3.
     
       
       

Carboniacup zahájil šestou sezónu doma v Mostě

18.04.2016

Carboniacup zahájil šestou sezónu doma v Mostě

 


Za trochu chladnějšího počasí proběhl o víkendu úspěšný start do nového ročníku Carbonia cupu 2016. Na domácí trati v Mostě se sešla pěkná konkurence a mnoho jezdců ukázalo, co přes zimu na svých strojích vylepšilo. K vidění byla třeba dvě Lamborghini Gallardo stáje Mičánek Motosport, nová Corvette v týmu Lukamotorsport, či nová formule Renault v mosteckém týmu HKC. Velmi potěšující bylo startovní pole skupiny C, neboli speciálních vozů, kde se představilo hned sedmnáct vozů Caterham a nebo velmi rychlý Pacemaker PMP1 což je speciál jako SuperKart vyrobený přímo jezdcem Gottfriedem Hatzem. Vskutku potěšující úvod sezóny. Carboniacup odjel již svůj třicátý závod ve sprintu.

Ve skupině A vybojovali poháry v třídách A1 Jiří Mika s Citroenem Saxo VTS, v A2 nováček Jakub Klobása na Škodě Octávii, v A3 André Mašek na BMW1 a v A4 zvítězil Martin Šípek z BP Autosport HTRT na BMW M3 GTR, před Olafem Haeusnerem z Německa na BMW M3 jen o skoro čtyři vteřiny, takže souboj napínavý až do konce.

Skupina A+ nabídla velmi pěknou podívanou na strojový park. Lamborghini, několikero Porsche GT3 cup, Renault Megane Trophy, Praga R1, či Ferrari 430GT3. Ve skupině A7 zvítězil osamocený Václav Jiruš s Pragou R1, kterou při závodech pilotoval poprvé. Souboj Renaultu Megane Petra Suchomela a Škody Octávia Vítka Smejkala dopadl lépe pro Petra Suchomela který nakonec zvítězil ve skupině A8 s náskokem 6 sekund. Velmi vyrovnaný závod předvedla třída A9. Všichni jezdci, tedy všech osm této skupiny, se v cíli vešlo do neuvěřitelných deseti sekund! V závodu skupiny A+ vyhrál celkově i třídu A9 nad 3500ccm Dennis Waszek s Ferrari 430GT3, ovšem jeho největší soupeři mu nedali nic zadarmo a zvítězil s náskokem pouhých 1,44s před Martinem Jansou na Porsche 911 GT3 Cup a třetí skončil Polák Dominik Kotarba Majkutewicz s Porsche GT3 Cup. Mičánek Motosport s nově nasazenými vozy skončil s jezdcem Michalem Petrů čtvrtý a druhý jezdec teamu Bronislav Formánek na sedmém místě, před Milanem Galášem na Porsche, který se také ještě vešel do deseti sekund ztráty na vítězného Waszka s Ferrari 430 GT3.

 

 

Druhý z Waszků a to Boleslav pro změnu zvítězil celkově v závodu skupiny B sériových cestovních vozů. Ve třídě B3 do 3000ccm vyhrál Zdeněk Čurda s BMW 330i před Tomášem Benešem s Alfou Romeo, ve třídě B4 do 3500ccm zvítězil Zbyněk Čurda na BMW M3 E36 před dalším BMW Jiřího Vaňka a v B5 nad 3500ccm zvítězil zmíněný Boleslav Waszek s Corvette ZR1, před Liborem Milotou s Nissanem GTR a Standou Šedivcem na další Corvette ZR1.

Závod speciálních vozů skupiny C přivítal na startu sedmnáct vozů, vyhrál ho celkově Gottfried Hatz z Rakouska s vozem vlastní konstrukce Pacemaker PMP1 vyhrál i skupinu C1 do 1400ccm. V C2 osamocen zvítězil Rakušan Andreas Krammer na Caterhamu ve kterém má motor z motocyklu, v C3 do 1600ccm zvítězil loňský šampion Carboniacupu Michal Rejman, před Michalem Beladou s náskokem 0,22s a bronz si vyjel Michal Bláha s dalším Caterhamem. Ve skupině C4 nad 1600ccm dominoval Rakušan Bernhard Kranzmüller, před Michalem Vítkem a Jakubem Křečkem na Caterhamech. Ve skupině C5 pro vozy KTM X-BOW zvítězil přesvědčivě Pavel Seman, před Martinem Jansou, který si toho dne střídal oba vozy ze své stáje a Radimem Havlíkem.

 

 

Formulové vozy skupiny D ovládl v Mostě celkově Václav Šafář s monopostem Tomis 03. Ten zvítězil rovněž ve skupině D1 pro vozy do 1400ccm s motocyklovým motorem, před Janem Riegerem na Forimu Honda. Skupinu D2 pro automobilové motory do 1400ccm vyhrál Tomáš Honz na Tomis 99-02, před Petrem Benzem z Německa s konstrukcí MT-77. Ve skupině D3 do 1600ccm zvítězil další Němec Hans Sieber s formulí MTX, před Heiko Wernerem na Estonii 25 a v poslední bodované třídě D4 do 2000ccm zvítězil Vladimír Netušil s novým Renaultem 2,0 před Matthiasem Starkem na dalším Renaultu. Ve třídě nad 2000ccm D5 nestartoval nikdo, a to je velká škoda.

 


Nezapomeneme zmínit, že obrovský Putovní pohár II. doplněný pro atraktivitu vlastnoručními podpisy zvučných jmen jezdců jako např. Adam Lacko, David Vršecký, Marco Wittmann, Jeroen Bleekemolen, Petr Fulín, Tomáš Enge, Bruno Spengler a Daniel Keilwitz, který bylo možno získat za 3x zajetí nejlepšího absolutního času závodu dne, si po splnění podmínek nyní v Mostě definitivně odnesl Dennis Waszek, který zajel již svůj třetí nejrychlejší čas, nyní to bylo 1:36,06. Nový Putovní pohár bude připraven na následujícím závodě a počká si na vybojování dalšího jména jezdce k zapsání.

 


Na další vyrovnané klání Carbonia cupu se můžete těšit již 9.5. na Slovakiaringu u Orechovej Potoně.

Podrobné výsledky závodu v Mostě naleznete zde: http://www.carboniacup.cz/index.php?sel=content&menuID=154&parentID=144

Vláďa Rožánek, Carboniacup 2016

 

 

 

 

 

 

orologi replica
rolex fake
rolex replica
fake watches uk